TÉMA MĚSÍCE: Nové začátky

Co je to herní ENGINE?

Jedná se v podstatě o termín, který se používá pro systém, jenž zpracovává herní informace a tvoří jádro počítačových her, databázových systémů a dalšího softwaru. Je základem každé kvalitní a graficky propracované počítačové hry. My si vše uvedeme na příkladu 2 her, na kterých je dobře vidět pokrok tohoto herního enginu. Jde o hry Battlefield 2 a Battlefield 3.

Battlefield 2 (BF2)

Pokud tuto hru neznáte, jedná se o 3D akční střílečku, která vyšla v roce 2005. Je stavěna na herním enginu pojmenovaném Refractor 2.

 Battlefield 2 ; zdroj: battlefield.ea.com

Uvedeme si pár náhledů celého enginu hry, který je na rok 2005 velmi propracovaný a upozorňujeme, že v tehdejší době neexistovalo nic lepšího!

Herní systém nabízel spousty možností, nicméně, nebyli jsme v „centru dění“. Stále to byla jen obyčejná hra, která nás nedokázala pořádně vtáhnout do samotné akce – ať už pocit, že opravdu sedíme v tanku nebo právě letíme americkou stíhačkou nad korejskými zálivy.

zdroj: battlefield.eu.com

zdroj: battlefield.eu.com

zdroj: battlefield.eu.com

Battlefield 3 (BF3)

Hra byla vyvinuta firmou EA Digital Illusions CE (DICE) s vydáním v řijnu roku 2011 společností Electronic Arts (EA).

zdroj: electronicarts.co.uk

Battlefield 3 postavený na FROSTBITE 2 enginu můžete shlédnout na následujícím videu:

zdroj videa: youtube.com/EAGamesCZ

Závěr

Jak jste mohli vidět, herní engine se dost podstatně mění, 6 let je přece jen znát. Každopádně Battlefield 3 tímto otevřel oči všem tvůrcům a FPS videohry se nejspíše budou ubírat tímto směrem k novým začátkům a celkově lepší hratelnosti.

Počítačové hry se opravdu mění s každým dnem. Když vyšel Battlefield 3 v loňském říjnu s tak razantním vylepšením oproti Battlefield 2, představte si, co se vyšplhá po schodech herního průmyslu za dalších 6 let.

Sdílejte se svými přáteli FacebookFacebook TwitterTwitter EmailEmail

Autor článku: Roman Straka

Zapoj se do diskuze