…

Meet Factory se s Of Montreal ponoří do tisíce barev

Prahu už za pár dní navštíví legendární hudební kolektiv Of Montreal, jeden z nejoriginálnějších a nejvýstřednějších projektů posledních dvaceti let.

Kultura
Prahu už za pár dní navštíví legendární hudební kolektiv Of Montreal, jeden z nejoriginálnějších a nejvýstřednějších projektů posledních dvaceti let.

Z Montrealu… nebo ne?

Jestli si myslíte, že se Of Montreal jmenují podle města, ze kterého pochází, byli jste oklamáni. Název ale zdaleka není to poslední, čím tato banda bláznů vedená modlou indie popu Kevinem Barnesem překvapuje.

Diskografie kapely disponuje nedosažitelně barevnou muzikou, kreativními koncepčními texty a nezapomatovatelnými názvy písní, jsou to ale hlavně šílené živé show, díky kterým patří Of Montreal už dvacet let mezi nejoblíbenější indie rockové kapely. 19. července odehrají v Meet Factory svůj premiérový český koncert a vše naznačuje, že bude opravdu stát za to.

Jako předskonan vystoupí vůdčí postava pražské indie scény Lazer Viking.

Jiřík Ovoce a jeho parta

Člověk nikdy neví, co si na něj filuta Barnes připraví – v minulosti už několikrát vystupoval úplně nahý, jednou dokonce celý koncert odehrál v sedle bílého koně.

V posledních deseti letech si zvláště oblíbil ovládnout stage jako své alter ego Georgie Fruit, které si po způsobu Davida Bowieho vytvořil během nahrávání alba Hissing Fauna, Are You the Destroyer?.

Zcela určitě tedy v Meet Factory uvidíme Barnese pokrytého barevnými třpytkami, na podpadkách a při troše štěstí lehce zahaleného.

Sloní šestka

Barnes založil kapelu roku 1996 společně s basákem Bryanem Poolem a bubeníkem Derekem Almsteadem ve městě Athenes na severu státu Georgia.

Trio se rychle zařadilo mezi tamní hudební kolektiv spřátelených kapel Elephant 6, jehož jméno je dnes spojeno s mnoha legendárními interprety indie scény devadesátých let, jako jsou Neutral Milk Hotel, Apples in the Stereo nebo The Olivia Tremor Control.

Členy kolektivu spojoval společný zájem o psychedelickou hudbu z šedesátých let, neortodoxní techniky nahrávání a záliba v psaní bizarních textů.

Králové twee popu

Of Montreal splňovali všechny tyto požadavky a v roce 1997 vydali pod záštitou Elephant 6 své debutové album – učebnici psychedelického twee popu Cherry Peel.

Jde o kolekci krátkých, jednoduchých písní, z kterých čiší čistá hravost a nevinná radost ze života.

Barnes zde za doprovodu akustické kytary začíná rozvíjet svůj charakteristický vokál, který se občas vydá do nečekaných výšin, jindy se zase rozmnoží a vytváří tak typický beatlesácký feeling.

Písně ve výstavní skříni

Jak je to jejich zvykem, začali Of Montreal vydávat alba s maximální kadencí a stejně rychle se transformoval i jejich styl a složení – kapela odložila svůj akustický pop a začala značně rozšiřovat svůj ansámbl.

Brzy přišla fáze elektrických kytar, bublajících syntezátorů a tanečních beatů, která vyvrcholila deskou The Sunlandic Twins. Albu vévodil singl „Wraith Pinned to the Mist and Other Games“, který dodnes okupuje výstavní skříně indie popu nultých let.

Minulost je zvíře groteskní

Opravdovým zlomem bylo ale pro kapelu až staré album Hissing Fauna, Are You the Destroyer?.

Tato ambiciózní, skoro hodinu trvající deska nabízí ten nejpropracovanější materiál, který Kevin Barnes kdy napsal.

Nabízí chytře napsané psych popové hity, jako je například “Gronlandic Edit”, na své si ale přijde i náročnější posluchač; na albu se nachází také desetiminutový krautrockový opus “The Past Is a Grotesque Animal”, pravděpodobně nejlepší píseň kapely.

Co dál?

Od té doby se ale Of Montreal i přes trvající kadenci nových alb zmítají na vlně průměrnosti. Dokáží tuto tendenci zvrátit novým materiálem? To se můžete i vy dozvědět ve středu 19. července v Meet Factory!

Sdílejte se svými přáteli FacebookFacebook TwitterTwitter EmailEmail
Zapoj se do diskuze