Copak existuje ještě něco, co jsme nezkusili?! Ale ano.

Existuje nějaký univerzální návod pro to, aby váš mozek lépe šlapal? Jde vůbec v tomto věku ještě něco zlepšit? Ačkoliv se mnohé studie v tomto rozchází a každou chvílí vám někdo radí něco jiného, tak jsme našli pár tipů, na kterých se jich několik víceméně shodlo. Takže pokud jste zaseklí již několik hodin nad nějakým kruciálním problémem, tak je třeba zkuste. Nic za to nedáte.

Vykašlete se na multitasking

Ne, mozek nedokáže multitaskovat, ani když jste žena. Prostě na to není stavěn, ať se vám snaží všechny ty příručky pro osobní růst nakecat cokoliv. Snaha o multitasking naopak rozštěpí vaši pozornost a výsledek bude vždy lehce marný. Snažte se radši soustředit vždy na jeden problém a věnujte mu plnou svou koncentraci.

Přečtěte si knihu

Nejenže čtení knih zvyšuje vaši emocionální inteligenci, ale podle všeho pomáhá regenerovat i bílou hmotu mozkovou, která se podílí na komunikaci s tou šedou. Takže se směle vrhněte do své knihovničky a dovolte svému mozku načerpat nové podněty a promrskat a rozšířit si slovní zásobu.

Meditujte

Meditace podle všeho slouží nejen ke zmírnění stresu, ale mění i intenzitu vnímání vašeho mozku. Pokud tedy chcete zostřit své smysly na maximum, tak si jedno nebo dvě krátké óm na koberci hoďte.

Začněte posilovat

Pokud posilujete minimálně dvakrát týdně, tak máte šanci, že odvrátíte nástup demence i o několik let. A to se vyplatí. Navíc pekáč buchet v osmdesáti vypadá rozhodně cool.

Začněte se učit nový jazyk

Podle vědců bilingvní lidé mají speciální výhodu v tom, že využívají méně mozkové kapacity k dokončení některých úkolů. Lidé, kteří mluví nejméně dvěma jazyky, zpracovávají tedy informace ekonomičtějí a méně si zatěžují mozek.

Zahrajte si šachy

Šachy nejen tříbí vaši paměť, ale učí vás vidět vzorce a lépe analyzovat. Špičkoví šachisti při hře vykazují pak až děsivou mozkou aktivitu. Velmi děsivou.

Jezte hůlkami

Ačkoliv to zní bizarně, tak pokud jíte hůlkami, tak může podpořit růst dendritů – což jsou části vašich nervových buněk. Tvrdí to aslespoň neurobiolog Lawrence Katz ve své knize “Keep Your Brain Alive”. Tak mu asi budeme věřit.

Myslete pozitivně

Pozitivní myšlení vám dokáže doslova přeprogramovat váš mozek. Sníží se vaše hladina stresu a vaše pozornost se dramaticky zvýší. Cože se sice lehce řekne, ale…prostě to zkuste!

Zatancujte si

Výzkumy prokázaly, že tančení může urychlit některé procesy ve vašem mozku díky své neobvyklé kombinaci sociální, kognitivní a fyzické aktivity. Podle všeho tanec ze všech fyzických aktivit zpomaluje stárnutí nejlépe. O mnoho účinněji než procházky nebo stretching.

Běžte se proboha taky trochu vyspat

Spánek je esence všeho zdraví. A pokud to budete podceňovat, tak si koleduje o kardiovaskulární problémy, depresi nebo zhoršení diabetes. Krom toho spánková deprivace velice výrazně narušuje paměť. Proto si dejte radši pořádných dvacet, jinak se podle doktora Frieda nějakým těm kognitivním lapsům rozhodně nevyhnete.