…

7 populárních mýtů, které ve skutečnosti sabotují vaše zdraví

Všeho moc škodí. I pověr o správném stravování, spánku a životním stylu obecně.

Lifestyle
Všeho moc škodí. I pověr o správném stravování, spánku a životním stylu obecně.

Informací o správném životním stylu je na internetu snad až příliš mnoho. Některým mýtům se ale podařilo v myšlenkách lidí natolik tvrale zakořenit, že je všichni berou jako fakt. Pojďme tedy rozkrýt sedm populárních mýtů, kterými si vlastně ničíte zdraví.

Málo spíte? Doženete to o víkendu

Celý týden chodíte do postele po půlnoci a doufáte, že o víkendu to tělo dospí? Podle všeho si tím můžete velice uškodit. Z dlouhodobého hlediska může váš organismus trpět, pokud mu nedopřejete pravidelnou regeneraci. Spánek se bohužel nedá nahnat do zásoby a pravidelná porušování spánkového režimu váš organismus velice matou. Připomeňte si to, až budete ve tři ráno v pondělí ráno koukat vyčerpaně do mobilu a nebudete moci usnout, protože jste celý víkend prospali.

Očkování proti chřipce vám může chřipku vyvolat

Ano, i my jsme slyšeli tento argument od odpůrců každoročního očkování, kteří vám velice emocionálně sdělí své vlastní zážitky, jak druhý den po injekci lehli na smrtelné lože jménem rýmička. A proč? Protože byli naočkováni!  Očkovací látka sice virus samotný obsahuje, ale jen v neaktivní formě. Pokud vaši přátelé druhý den onemocněli, tak měli buď lehkou a celkem běžnou poočkovací teplotu nebo se nakazili ještě před očkování samotným. Proto si pro píchanec choďte radši vždy před sezónou.

Pospávání během dne vám může poškodit spánkový cyklus

Jak jsme uvedli výše, dlouhodobé pohrávání si se spánkovým režimem může vést k dalším zdravotním problémům. Lehký šlofík během dne má ale světlou výjimku. Pokud dodržujete pravidlo, že si nezdřímnete nikdy déle než na dvacet minut, tak vám může ze zdravotního hlediska jenom pomoci. Grogy se budete cítit pouze v případě, že se propadnete do hlubokého spánku.

Sportovci by měli konzumovat iontové nápoje

Ionty, minerály, cukry – tyto látky vaše tělo potřebuje, pokud jste opravdu vrcholovými sportovci. Nicméně tyto nápoje mají v sobě tolik cukru, že vám paradoxně mohou ublížit. A kdo z vás touží po inzulínové resistenci?

Karbohydráty jsou nezdravé

Těstoviny, rýže, brambory – také jste se jim snažili vyhnout ve snaze mít dokonalou figuru? Možná jste ale neudělali dobře. Váš mozek, srdce, plíce a svaly potřebují právě tyto látky jako primární zdroj energie. Nebojte se jich a dopřávejte si je. Jen je občas prohoďtě za celozrnné špagety a divokou rýži, ať máte víc vlákniny.

Zhubenete díky nízkotučné dietě

Jeden z nejoblíbenějších mýtů, které nám propagují hubenné modelky v reklamě na nízkotučné jogurty. Tuk v jídle vás neudělá tlustými. Tlustými vás udělá to, pokud ho sníte víc, než denně spálíte. Nezbavujte se proto této potraviny, jen jí jezte rozumně málo. Vašemu tělu by opravdu chyběla.

Půst při sportu vede k rychlejšímu hubnutí

Nutriční mýtus tvrdí, že pokud sportujete hladoví, tak tělo začne spalovat zásoby vašeho tuku. Pravda je ale taková, že většinu zásob si vezme z vašich svalů, které se tak mohou začít zmenšovat. A věřte mi, že to nechcete. Míra vašeho osvalení totiž ovlivňuje váš bazální metabolismus. A čím méně svalů máte, tím méně toho spálíte.