StudentPoint Recenze/Novinky

V zajetí (trochu ohraných) démonů

V zajetí (trochu ohraných) démonů
Americké rodinky se zkrátka nikdy nepoučí a budou se stěhovat do strašidelných domů i nadále.
Česká kina obchází hororová novinka, která vás nenechá v noci spát! Pojďme se podívat na zoubek filmu, který vás přiměje kontrolovat prostor pod postelí.

Režisér James Wan se po svém snímku Insidious z roku 2010 opět vrací na stříbrná plátna, aby nás pěkně postrašil. Námětem jeho novinky V zajetí démonů je skutečná událost z roku 1971 – příběh o hněvu zlověstného ducha, se kterým se dala do křížku manželská dvojice démonologů Ed a Lorraine Warrenovi.

U některých předmětů byste démonickou posedlost netypovali. Tenhle mezi ně nepatří.

Celý film začíná poněkud ohraným motivem šťastné rodinky Perronových, která se přestěhuje do velkého starého domu v naději, že je zde čekají radostné dny. Mají dětí jako smetí a jak už to tak u hororů bývá, jsou to právě ony, které jako první cítí, že něco v jejich domě není v pořádku. Imaginární kamarád a tahání z postele za nohu jsou předzvěstí hrůz, které je ještě čekají. Teror se stupňuje a proto matka pěti dcer Carolyn vyhledává odbornou pomoc právě u manželů Warrenových.

Snad tam nevidíte ducha, paní.

Ed a Lorraine, kteří skutečně působili v americkém Connecticutu, brzy zjišťují, že se v domě rodiny Perronových skrývá děsivá síla, se kterou se za svou kariéru dosud nesetkali. Mají za sebou případy posedlých předmětů i lidí prostými duchy i démonickou silou. Nyní ale stojí před výzvou, která se zrodila z nebezpečného hněvu a šílenství satanistické čarodějky, která navždy proklela svůj dům i pozemek. Odstranění tohoto zla je nutné pro záchranu smrtelně ohrožených Perronových, proto manželům nezbývá nic jiného, než svést nejděsivější boj svého života. A aby toho nebylo málo, musejí být neustále ve střehu, protože nelítostný démon neváhá ze msty zaútočit ani na jejich vlastní dceru.

Nejděsivější prostěradlový bubák v historii filmu.

Jak již bylo naznačeno, V zajetí démonů je plné neoriginálních klišé, která se běžně u hororů vyskytují. Rodina s dětmi, starý dům, neviditelný kamarád, odraz v zrcadle, zlá síla, temný sklep, posednutí, síla mateřské lásky – zkrátka nic nového. Dalo by se říci, že jde o takovou zbrusu novou směs Vymítače ďábla a 3:15 zemřeš. Kupodivu to ale všechno dohromady působí uspokojivě dobrým dojmem a celý film plyne příjemným mrazivým tempem – občas protkaným vkusně podaným humorem, který vyvažuje typické ‚lekačky‘. Film neobsahuje žádný rušivý element a ve chvílích, kdy chce diváky skutečně vyděsit, se zaručeně leknete. Účel je tedy splněn, a pokud se řadíte mezi fanoušky hororů, V zajetí démonů si rozhodně nenechte ujít – sice vás nic nového nečeká, ale minimálně ve srovnání s jinými žánrovými ‚kolegy‘ posledních let jde o skutečně vyvedený snímek. A nezapomeňmě zmínit chytlavou atmosféru sedmdesátých let!

Celkové hodnocení: 80 %

The Conjuring, 2013; režie James Wan; hrají Vera Farmiga, Patrick Wilson, Ron Livingston, Joey King, Lili Taylor, Hayley McFarland,Christy Johnson, Mackenzie Foy, Shanley Caswell

Máte už V zajetí démonů za sebou? Báli jste se? Podělte se o své dojmy na našem Facebooku!