StudentPoint Recenze/Novinky

Filmová recenze: Lovci hlav

Filmová recenze: Lovci hlav
Zároveň s knižní předlohou k nám přichází příběh, který napsal klasik norské detektivky a krimithrilleru Jo Nesbø. Sebejistého „lovce talentů“ a příležitostného zlodějíčka čeká tvrdý střet s někým, pro nějž je výraz „Headhunting“ mnohem doslovnější…

Roger Brown (Aksel Hennie) se nemá zrovna špatně. Má vynikající renomé „lovce hlav“, díky němuž se na svá místa dostávají špičkoví manageři, má krásnou ženu Dianu (Synnøve Macody Lund), krásnou milenku Lotte (Julie Ølgaard) a tak jediné, co mu trochu vadí, je výška 160 centimetrů a že manželka by neustále chtěla děti.. . Aby si však udržel ještě vyšší standard, než na jaký si přijde poctivě, krade ve volném čase obrazy za asistence tupého kamaráda a  křiváckého bezpečáka Ove Kjikeruda (Eivind Sander). Během otevření manželčiny galerie pozná charismatického Clase Grevea (Nikolaj Coster- Waldou známý dnešní Fantasy komunitě svojí rolí ve Hře o trůny), bývalého elitního vojáka, který nedávno opustil společnost vyrábějící sledovací systémy. Rogera by docela potřeboval na získání jisté pozice… A kromě toho mu Diana prozradí, že Clas vlastní mimořádně cenný Rubensův obraz. Nezačínají  Rogerovi šťastné časy?

Ne, nezačínají. Jednajíc s Clasem, dopustí se těžké chyby a ten ho od té chvíle nenechá na pokoji. Vychytralý manager a zlodějíček  musí utíkat před technickým čarodějem a vládou vycvičeným zabijákem, aniž by vlastně plně chápal situaci. Teď mu budou muset pomoci jedině jeho milovaní. Pokud nějaké opravdové má….

Souboj dvou mužů, z nichž jeden na první pohled nemá žádnou šanci, se dá sledovat pouze se zatajeným dechem a z brutální akce film občas vykřesá i nějaký ten kousek šibeničního humoru. Příběh není vyloženě překvapivý, ovšem jako v každé dobré kriminální zápletce, k rozuzlení pomohou dobře poskládané detaily, které na začátku vůbec nevypadaly důležitě, ale šikovný autor je dokázal složit ve zvládnutou pointu. Inu, je tu jedna věc, na níž mohl plán vítězné strany ztroskotat a film to sám přiznává… Ruku na srdce, myslím si, že nabídnuté vysvětlení odkazující na práci policie je docela realistické.

Mezi herci kraluje vzhledem i charismatem jednoznačně Coster-Waldou, zatímco Hennie je figura se zhruba takovým kouzlem osobnosti jako Gert Wilders. A i o to vlastně jde – když se postavy srovnají, jde o střet mezi na první pohled dokonalým bojovníkem a mírně ušlápnutým nezkušeným hráčem, který páchá zločin mimo jiné proto, aby utišil své mindráky. A jelikož je toto fikce, tak má i naději na vítězství a sympatie diváctva.

Hned několik druhů filmových fanoušků si „Lovce“ vychutná – ti co pasou po „řežbě“ i ti, jimž akce slouží jen jako pozadí ke zločineckému příběhu plnému strachu ze špiclovské technologie a mocných „korporátčíků“, a to v originální formě. Navíc zde obě skupiny zaslechnou cosi o prosté lidské lásce a důvěře. Tomu jen tleskám.

Verdikt: 80%

Lovci hlav (Hodejegerne)

Akční/thriller