…

Jak zařadit superpotraviny do jídelníčku?

Jestliže chcete udržet své tělo i ducha v té nejlepší kondici, rozhodně se vyplatí vsadit na zdravý životní styl zahrnující jak pohyb, tak plnohodnotný a vyvážený jídelníček.

Lifestyle
Jestliže chcete udržet své tělo i ducha v té nejlepší kondici, rozhodně se vyplatí vsadit na zdravý životní styl zahrnující jak pohyb, tak plnohodnotný a vyvážený jídelníček.

Pravděpodobně už jste i vy slyšeli o takzvaných superpotravinách, které by měli být součástí každého zdravého jídelníčku.

Jedná se o skupinu potravin, které jsou bohaté na mnoho nutričně významných látek – zejména vitaminů, minerálů a antioxidantů, jejichž přítomnost ve stravě bychom si měli hlídat za každé situace a preventivně tak předcházet mnohým zdravotním neduhům.

Mezi nejčastěji propagované superpotraviny patří zejména zelené potraviny jako chlorella, spirullina či zelený ječmen, ale často se můžeme i setkat s nejrůznějšími semínkami, či na první pohled obyčejným ovocem a zeleninou.

Jestliže vás nenapadá, jak takové potraviny do jídelníčku zařadit, čtěte dále. Vybrali jsme ty nejzajímavější superpotraviny zejména pro vás, pro studenty. Jejichž využití v jídelníčku je efektivní, rychlé, snadné a za přijatelnou cenu.

Chia semínka, zdravé tuky pro srdce i mozek

Tyto semínka bohatá na zdravé tuky jsou výbornou volbou, jak si zpestřit snídaně i svačiny. Jednoduše večer zalijte dvě až tři lžíce těchto semínek mlékem dle vašeho výběru a nechejte je do druhého dne nabobtnat. Ráno máte k dispozici výborný chia pudink, který můžete doplnit ovocem, cereáliemi nebo jogurtem a v mžiku tak máte na světě plnohodnotnou svačinu či snídani.

Chia.

Zelený ječmen jako očista organismu

Zelený ječmen je superpotravinou, kterou ocení každý, kdo se často potýká se stresem jakéhokoliv původu a jehož tělo musí bojovat s volnými radikály. Napomáhá čistit organismus od škodlivých látek a jednou za čas bychom ho měli do jídelníčku určitě zařadit. Příprava je jednoduchá, stačí prášek ze zeleného ječmene rozpustit ve sklenici s vodou a vypít, nejlépe ještě před snídaní.

Ječmen.

Guarana pro lepší myšlení

Výtažky z guarany se dají zakoupit jako doplňky stravy, nejlépe však uděláte, pokud si guaranu pořídíte ve formě čaje a budete ji popíjet v kombinaci se zeleným čajem. Je zdrojem přírodní energie a napomáhá revitalizovat vaše tělo i mysl, proto se skvěle hodí zejména v náročném zkouškovém a předzkouškovém období.

Goji na posílení imunity

Nemůžete si dovolit stonat snad ani na chviličku? Vsaďte na Goji, což jsou plody bohaté na antioxidanty a jiné, imunitu stimulující látky. Goji se skvěle hodí jako doplněk snídaňových kaší, ale přihodit je můžete i do salátu. Goji se také využívají pro posílení ostrosti zraku a celkové zvýšení energie, což ocení nejenom studenti.

Všechny tyto superpotraviny mají velmi jednoduché využití, avšak jejich služba pro tělo je ohromující. Zařaďte tyto superpotraviny do jídelníčku i vy a uvidíte, že investice do nich se rozhodně vyplatí. Výhodou těchto superpotravin je také to, že se nekonzumují ve velkém množství, proto ikdyž vám zpočátku mohou připadat dražší, uvidíte, že jejich zásoby jen tak nezmizí.

 

Zdroj a foto: www.bezhladoveni.cz