Nguyen: Pokud nejste pod dohledem, nedokážete být pořád vzorní

Trang Phuong Nguyen studuje Podnikovou ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze. Stejně jako pro ostatní studenty i pro Veroniku zůstavá brána VŠE zavřená a se svými profesory se v současné době může stýkat pouze přes počítačové monitory. Na jak dlouho, zatím není jasné, ale podle jejích slov doufá, že bude vysokoškolákům umožněno skládat semestrální zkoušky již znovu na fakultě, byť třeba v omezeném režimu.

Jak hodnotíte opatření, která jsou ve školství zaváděna?

S některými opatřeními nesouhlasím, ale chápu, že je to hlavně pro dobro všech. Je v našem zájmu, aby se všechno vrátilo do normálního stavu co nejdříve. Pokud mám být konkrétní, jsem opravdu ráda, že se změnila opatření ohledně kolejí, protože z mého pohledu nedávala smysl. Nebylo by pro mě jednoduché se ze dne na den odstěhovat.

Studujete Podnikohospodářskou fakultu Vysoké školy ekonomické. Jak se podle vašeho názoru VŠE potýká s distanční výukou? A jak to zvládají studenti?

Myslím si, že naše škola zvládá distanční výuku dobře. Všechno ale samozřejmě není úplně ideální. V rámci některých předmětů musíme tvořit projekty, což v době koronaviru nelze realizovat tak dobře, jako by tomu bylo, pokud bychom mohli do školy docházet. Kvůli koronaviru tak ztrácíme možnost vyzkoušet si něco nového a nabrat zkušenosti, které by se nám hodili do budoucna.

Studentům určitě chybí více motivace, když se učí z domova. Určitě víte, o čem mluvím. Pokud nejste pod dohledem, nedokážete být pořád vzorní. Distanční výuka mi na druhou stranu přijde lepší v tom, že mě netlačí čas a nemusím chvátat, abych se stihla rychle přesunout do jiné posluchárny na další předmět. Přednášky z domova jsou určitě pohodlnější. Pokud si nemusíte zapínat kameru, nikdo nezjistí, že tam sedíte v pyžamu a ještě jste se u toho stihli v klidu nasvačit. Pokud bych to ale měla nějak obecně zhodnotit, rozhodně preferuji prezenční výuku.

V současné době už máte za sebou jeden úspěšně absolvovaný semestr bez prezenční formy. Jak byste jej zpětně ohodnotila? Byly tam nějaké rozdíly?

V minulém semestru bylo ze začátku všechno trochu zmatené. Chvilku trvalo, než jsme si našli efektivní způsob komunikace, a než si profesoři zvykli na práci s technikou. Do zkoušek jsme ale zvládli probrat všechno potřebné, což je to nejdůležitější. Zkoušky probíhaly v podobném duchu, ale u předmětů, které zahrnují počítání, byla tato alternativní forma poněkud komplikovanější.

Podobné články