Recenze deskové hry pro dva Království divů

Recenze Království divů
9.25
Perfektní
Sečteno a podtrženo
Výborná strategická hra pro náročnější hráče, ve které soupeříte o možnost stát se králem mocného království. Oceníte zejména kratší herní dobu a prvek v podobě blafování, jež vnáší mezi hráče napětí.
Klady
Kratší herní doba
Pro náročnější hráče
Moduly pro obměnu hry
Výborně funguje ve dvou
Krásný herní materiál
Zápory
Pro někoho může být náročnější

Desková hra Království divů vám nabídne unikátní herní zážitek a možnost ukázat, co ve vás je. S druhým hráčem máte velmi obdobné startovní podmínky a záleží jen na vaší šikovnosti, lstivosti a také troše štěstí, jestli se vám podaří vybudovat lepší impérium. To všechno během hry, jejíž jedna partie vám nezabere ani hodinu času. Pojďme se na ní tedy podívat detailněji…

A kdyby vás náhodou tahle deskovka pro dva nezaujala, stačí mrknout na náš výběr ve článku nejlepší deskové hry pro dva. Od dámy, šachů přes karetní hry až po klasické stolní hry pro dva.

Hodnocení vybraných vlastností – Království divů

Pozn. hodnotíme maximálním počtem bodů 10

Provedení hry – 10/10

Herní materiál u této hry rozhodně musíme pochválit. Nejenže má skvělý design a na vašem stole se bude výborně vyjímat, ale herní komponenty jsou také výjimečně kvalitní. Uvnitř najdete jeden herní plán, který oba hráči sdílejí. Dále jsou pro základní hru důležité karty, jež zdobí barevné a velmi povedené ilustrace. Součástí hry jsou také malé průhledné barevné kostičky, které budete používat jako jednotlivé suroviny. Kromě toho jsou ve hře ještě různé žetony, desky poslání, bodovací deska, stíratelný fix a pravidla.

Za krásnými ilustracemi, díky nimž budete mít pocit, že Království divů ožívá na vašem stole, stojí oblíbený ilustrátor deskových her Anthony Wolf. Ilustrace od tohoto autora můžete najít ve světoznámých deskových hrách jako například Svět divů nebo Vládce Tokia. A kombinace kvalitních materiálů a krásných ilustrací z této hry rozhodně dělá jednu z těch lepších, co se herních komponentů týče.

Hra pro dva Království divů

Hratelnost ve dvou hráčích – 10/10

Jsou hry, které lze hrát ve dvou hráčích, a hry, jež by se měly hrát ve dvou hráčích. Království divů bezpochyby patří do té druhé kategorie. Hra byla přímo navržena tak, aby skvěle fungovala ve dvou, takže všechny herní mechanismy podle nás fungují, jak mají. Dokonce i systém „rozděl a zrazuj“, jež je ve hře zakomponován, vůbec netrpí nižším počtem hráčů. Tuto hru lze hrát i v jednom hráči, ale verze pro dva je rozhodně plnohodnotnější a zajímavější.

Sháníte-li tedy strategickou hru, která je přímo designována pro dva hráče, s Královstvím divů rozhodně neuděláte chybu. Je totiž jednou z mála větších her, které byly přímo vytvořeny pro takto malou herní skupinu.

Znovuhratelnost – 8/10

Nadšení z nové hry často vyprchá poměrně rychlé, ale opravdu dobrá deskovka by měla nabízet takový herní zážitek, že se k ní rádi vracíte ještě dlouhé měsíce. To se Království divů poměrně daří. Znovuhratelnost je horší jen ve chvíli, kdy hru hrajete stále dokola se stejným spoluhráčem. Po čase totiž přijdete na taktiku druhého hráče a potom už ho dokážete lépe odhadnout.

Království divů - desková hra pro dva

Aby byla hra ještě variabilnější, nabízí tři herní moduly, z nichž na začátku hry vždy jeden vyberete. Můžete si zvolit třeba děsivý modul hrozeb, ve kterém vás bude oba ohrožovat řada hrozeb zvenčí. Získání vítězných bodů tak bude ještě těžší. Hru si naopak můžete trochu usnadnit díky modulu rádců, jež vám budou dávat zvláštní výhody, s nimiž můžete při hře kalkulovat. V posledním modulu se pokusíte splnit navíc k běžné hře velké poslání.

Náročnost pravidel hry Království divů – 9/10

Pravidla najdete v základní krabici a mají celkem dvanáct stran. Jejich učení se vám tedy nezabere příliš mnoho času. Škoda je, že základní pravidla nenabízejí nějakou alternativu, ve které by bylo možné hrát i bez modulů. Pro začínající hráče by možná bylo snazší se ve hře zorientovat. Všechny moduly jsou ale vysvětleny jasně a přehledně, stejně jako základní pravidla. Nemusíte se tedy bát, že byste s pochopením hry měli problémy. Trochu méně srozumitelná jsou pravidla pro hru jednoho hráče.

Celkové hodnocení deskové hry pro dva Království divů

Království divů je krásná desková hra pro dva hráče, kteří hledají strategickou hru, ve které zároveň budou mít hodně interakce s druhým hráčem. Pravidla jsou srozumitelná a poměrně jednoduchá, znovuhratelnost relativně vysoká díky třem dostupným modulům. Oceňujeme především to, že hra byla přímo navržena pro dva hráče, takže v tomto počtu výborně funguje. Za zmínku určitě stojí nádherně ilustrované karty a kvalitní herní komponenty.

Království divů

9.25
Perfektní
Klady
Kratší herní doba
Pro náročnější hráče
Moduly pro obměnu hry
Výborně funguje ve dvou
Krásný herní materiál
Zápory
Pro někoho může být náročnější
Recenze Království divů
Sečteno a podtrženo

Chcete se potěšit jinou deskovou hrou? Vsaďte na osvědčenou klasiku, hra Activity je už dlouhé roky nejoblíbenější společenskou deskovkou. Pro dva je i klasické člověče, takže mrkněte na Člověče nezlob se tisíckrát jinak.