1. Dynamicky se rozvíjející obor, v němž lze uplatnit kreativitu
Marketing je i u nás rychle se rozvíjející obor, který se neustále vyvíjí a přináší každý den nové výzvy. Mezi současné buzzwordy patří třeba:
- guerillový marketing, v němž se pro oslovení veřejnosti využívají překvapivé prostředky na neobvyklých místech,
- virální marketing se snaží vytvořit takové originální sdělení, které budou mezi sebou lidé šířit sami,
- content marketing vytváří a umisťuje užitečný obsah jako formu podpory dané věci.
2. Pařit, nebo makat?
Studium marketingu se liší od jiných oborů právě užším spojením s praxí, které se tady přímo nabízí. Samozřejmě že se studenti sami rozhodují, zda se budou věnovat jenom teorii a studentskému životu, nebo si najdou stáž či praxi a propojí teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Byla by však škoda nevyužít flexibilní rozvrh a možnost spolupráce s různými společnostmi. Absolventi s praxí mají mnohem větší hodnotu na trhu práce.
3. Atraktivní náplň práce
Na rozdíl od studentů jiných oborů mají marketéři mnohem víc šancí najít si brigádu, stáž nebo přímo zaměstnání v tom svém. Možností je nepřeberně – mohou se podílet na přípravě tiskových materiálů, pomáhat organizovat eventy, uplatní se ve funkcích asistentů, spravují databáze, pomáhají s administrativou atd. Při tom všem se podílejí na zajímavých aktivitách a setkávají se se zajímavými lidmi.
4. Praxe – výhoda při startu kariéry
Krátce po škole je bez práce každý desátý absolvent vysoké školy a je skoro jedno, zda studoval dobře, nebo špatně, u nás, nebo na prestižní zahraniční univerzitě. Když nemá absolvent praxi, velmi těžko svou první práci získává. Pokud má ale ve svém životopisu několik brigád, stáží, školních praxí, je už dávno za startem své pracovní kariéry. Budoucímu zaměstnavateli ukáže, že už má nějaké zkušenosti a pracovní návyky, zájem o práci.
5. Práce snů
Školy spolupracují s různými společnostmi, které nabízejí možnost stáží, praxí či trainee programů. Většina z nich bývá neplacená, ale zisk může být do budoucna mnohem větší. Student získá zajímavé reference a kontakty na zajímavé osobnosti, může se stát, že firma projeví zájem studenta zaměstnat. Další možností je odpovědět na inzerát nebo se přímo poptat ve společnosti, která se studentovi líbí a chtěl by pro ni pracovat.
Kde studovat marketing a marketingové komunikace?
Tyto obory lze studovat na několika státních i soukromých vysokých školách: Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, Vysoká škola finanční a správní, Hochschule Fresenius (studium v češtině v Praze) a dalších.
Další možností je sebevzdělávání. Na internetu je informací dost, pravidelně novinky z této oblasti přináší magazín o marketingu a reklamě Mediaguru.
Foto: Photl.com