Recenze deskové hry Krycí jména

Příjemná cena
Ověřená zábava
Procvičení mozkových závitů
Hra učí děti týmové spolupráci
Zápory
Hra je trochu náročnější na pochopení pravidel

Pořádáte party? A přemýšlíte nad tím, jak v partě rozproudíte atmosféru? Pak by desková hra Krycí jména mohla být tou správnou volbou. Tato hra vznikla v Česku a je oblíbená nejen u nás, ale také v zahraničí. Krycí jména jsou ideální společenskou hrou na párty. To potvrzuje i ocenění Velké Británie „Nejlepší párty hra roku 2016“. Další prestižní ocenění získala Krycí jména také v Německu, kde vyhrála „Spiel des Jahres 2016“.

Tip

Pokud předpokládáte, že deskovou hru Krycí jména budete hrát převážně ve 2 hráčích, nebo jste zatoužili základní sadu obohatit o nové kartičky krycích jmen, pak by vás mohla zaujmout verze deskové hry Krycí jména Duet.  Další neotřelou variantou této zábavné hry na párty jsou Krycí jména s obrázky.

Pokud vás zajímají i další skvělé hry na párty, pak si pročtěte naše doporučení na ty nejlepší hry na domácí párty v souhrnném článku.

Hodnocení vybraných vlastností stolní hry Krycí jména

Pozn. Hodnotíme maximálním počtem bodů 10

Zábava u deskové hry Krycí jména – 10/10

Krycí jména jsou ideální stolní hrou na procvičení kreativity a mozkových závitů zábavnou formou. Bez týmové spolupráce se tady rozhodně neobejdete. Zahrajte si na tajné agenty a odhalte krycí jména všech agentů ve vaší divizi. Hlavní agent vám bude poskytovat nápovědy a vy budete hádat, pod kterými krycími jmény vyloženými v tabulce na stole se skrývají agenti vašeho týmu.

Při rozšifrování nápověd můžete odhalit krycí jména nejen agentů vašeho týmu, ale také agentů soupeřícího týmu. Dále můžete narazit na náhodné kolemjdoucí nebo odhalit krycí jméno nájemného vraha – v takovém případě hra končí a vy automaticky prohráváte.

Náročnost pravidel – 7/10

Na začátku hry se hráči rozdělí do dvou špionážních týmů (červený a modrý). Oba týmy si vyberou svého hlavního špióna, který zná identity všech agentů ve hře. Šéfové soupeřících týmů si sesednou tak, aby jim nikdo neviděl do klíčové karty, kterou mají oba hlavní agenti stejnou. Příprava hry je vždy stejná ať už hrajete v týmech ve 3 nebo v páru. Na začátku hry z balíčku jeden hráč vylosuje náhodně 25 karet, které rozloží na stůl do mřížky 5×5. Jeden z hlavních agentů vybere náhodně kartu klíče k určení identity agentů a náhodnou stranou tento klíč umístí do stojánku. Na klíčové kartě jsou uvedena červená, modrá a béžová políčka a jedno černé pole. Červená políčka odpovídají slovům, které musí uhodnout červený tým. Modrá pole musí uhodnout tým modrý. Béžová políčka jsou náhodní kolemjdoucí a černé políčko je nájemný vrah. Oba agenti si musí dát velký pozor na to, aby jejich asociace nesouvisela s krycím jménem nájemného vraha.

Krycí jména
Krycí jména herní sada

Hru začíná tým, který má na kartě klíče více polí v barvě svého týmu. Hlavní agent na začátku kola poskytne svému týmu jednoslovnou nápovědu s číslem. Řekne například příroda na 3. To znamená, že agenti v týmu se snaží najít tři slova v kartičkách rozložených na stole, která mají nějakou vazbu s přírodou. Číslo udává, kolik krycích jmen se vztahuje k nápovědě.  Nápovědu vymýšlí hlavní agenti tak, aby obsáhla co nejvíce krycích jmen agentů jejich týmu.Je velmi vhodné, aby si hlavní agenti pročetli všechna slova, která se nachází v tabulce, aby se jejich nápověda nevztahovala i na kartičky, které hráči uhodnout nemají. Hlavní agent vždy po tipu svého týmu odhalí pravou identitu skrývající se pod krycím jménem tím, že položí modrou, červenou, šedivou nebo černou kartu na příslušné krycí jméno.  Pokud hráči správně uhodli agenta svého týmu, tak pokračují v hádání. Pokud se tým netrefil, pak je odhalena pravá identita pod krycím jménem a na tahu je druhý tým. Hru vyhrává tým, který jako první odhalí identitu všech agentů svého týmu.

Pozor! Hlavní agenti nesmí hráčům, jakkoliv během hádání napovědět. Ani slovně, ani mimikou.

Tip

Ve hře můžete vymýšlet i zvláštní nápovědy jako je například 0 savec. To znamená, že žádné slovo z uvedených nesouvisí se savcem. Nebo savec nekonečno, pak hádající tým hledá všechny slova související se savci. Nevýhodou je, že u takové nápovědy hlavní agent neuvádí počet slov, které mají spoluhráči uhodnout.

Herní zpracování – 9/10

Hra je velmi hezky designově zpracovaná. Kartičky agentů, náhodných kolemjdoucích a nájemného vraha jsou pěkně ilustrované. Balení je navíc skladné. Krycí jména jsou ideální deskovou hrou, kterou zabalíte s sebou na cesty.

Balení obsahuje 16 karet agentů ve 2 barvách, 2 karty dvojitých agentů, 7 karet náhodných kolemjdoucích, 1 kartu nájemného vraha, 40 karet klíčů, 200 oboustranných kartiček krycích jmen, 1 stojánek na karty, pravidla hry a přesýpací hodiny.

Krycí jména
Krycí jména

Počet a věk hráčů – 10/10

Desková hra Krycí jména je ideální rodinnou a společenskou hrou na párty pro děti od 10 let, teenagery i dospělé. Hra se hraje standartně v týmech po 4 až 8 hráčích. Dá se ale také hrát ve dvojici nebo ve trojici.  Ve verzi pro 3 hráče jeden z hráčů poskytuje nápovědy pro hráče, kteří mezi sebou soupeří. Variantu v páru můžete hrát s fiktivním druhým týmem. Po každém kole, které odehrajete fiktivní tým odhalí jednu identitu osoby ze svého špionážního týmu. Po odehrané partie se role agentů otočí. Vyhrává ten, který stihnul uhádnout všechna krycí jména ze svého špionážního týmu v méně kolech.

Časová náročnost deskové hry Krycí jména –10/10

Délka jedné partie by vám neměla zabrat více než 30 minut. Pokud by přece jen některý tým zdržoval, pak můžete využít přesýpacích hodin, které jsou součástí balení.

Znovuhratelnost – 10/10

Krycí jména se řadí k deskovým hrám, které jen tak nezevšední. Ve hře na vás čeká 200 oboustranných kartiček se slovy ke kterým budete vymýšlet různé asociace.

Celkové hodnocení deskové hry Krycí jména

Oceňuji, že hra je variabilní jak pro hraní v týmech, tak i ve dvojici nebo trojici s mírnou úpravou pravidel. Sama jsem měla možnost si zahrát tuto deskovku v různých variantách. V početné skupině 8 členů, ale také ve 3 nebo 4 hráčích. Ve všech variantách byla hra skvělá. Pokud nemáte moc času, pak vás tato hra nadchne svojí časovou nenáročností. Průměrně se doba hry pohybuje okolo 15 minut. Pokud se tedy všichni hráči na tahu soustředí a lidé v týmu jsou schopní se dohodnout na vybraných slovech. Zpracování hry je pěkné. Tato desková hra se rozhodně řadí k mým nejoblíbenějším.

Desková hra krycí jména

9.3
PERFEKTNÍ
Klady
Týmová hra pro 2-8 hráčů
Příjemná cena
Ověřená zábava
Procvičení mozkových závitů
Hra učí děti týmové spolupráci
Zápory
Sečteno a podtrženo

Připravili jsme pro vás i další články věnující se deskovým hrám. Pročíst si můžete naše doporučení na ty nejlepší deskové hry pro dva, nejlepší deskové hry pro malé děti, nejlepší deskové hry na domácí párty nebo také recenzi na ty nejlepší erotické deskové hry.