Co je to histaminová intolerance?

Syndrom histaminové intolerance trápí v současné době 2 - 3 % lidí. To je fakt pech, když to potká zrovna vás, co?

Znáte ten pocit, když se už pár let potýkáte s různými zdravotními problémy a se silnou potravinovou alergií a pořád vám nikdo není schopen říct, z čeho to máte, jak se to bude vyvíjet a co s tím dělat? Neustále jen slýcháte: “Cože? Jak jako že nemůžeš jabka a hrušky, co je to za blbost? Cože? Ani třešně? Chudáku!” A pak následují další dotazy: “A jak se to projevuje? A z čeho to máš?!” Projevuje se to tak, že vám začnou svědět dásně, pak celé tělo, nateče vám krk a začnete se dusit. Z čeho to je, to byly doteď jen spekulace. No a jednoho dne narazíte na lékaře, který vám tohle tajemství odhalí. A řekne vám, co byste ideálně nikdy neměli pozřít. A co hůř, je toho tolik, že se vám z toho zatočí hlava. 

Bez jablek se žít dá...

Syndrom histaminové intolerance

Syndrom histaminové intolerance je onemocnění trápící v současné době 2 – 3 % lidí. To je fakt pech, když to potká zrovna vás, co? Histamin je hormon, který působí na hladké svalstvorozšiřuje cévy, a tím snižuje krevní tlak. Jeho nadměrné uvolnění při alergické reakci způsobuje zúžení průdušek nebo kopřivku. Nebo oboje najednou, což je přesně můj případ. Zatím ale nikdo neví, jetsli je to problém vrozený, nebo získaný postupem života špatnou životosprávou. 

Jak z toho ven? 

Co je fajn zjištění je to, že se s tím dá pracovat, dokonce se člověk může i úplně vyléčit. Ze začátku to však chce dietkuočistu a následně je potřeba očistu ještě několikrát zopakovat (třeba každý půlrok po dobu tří až pěti let). A samozřejmě se hlídat. V neposlední řadě je nutné si uvědomit, že každé tělo může reagovat na tutéž diagnózu odlišně.

Pokud trpíte stejnými potížemi a rozhodnete se pro očistu těla, měly by vám k tomu pomoci následující potraviny. Po měsíci byste měli pociťovat značné zlepšení, co se týká vaší potravinové (in)tolerance, svědění kůže, citlivosti kůže apod. 

Doporučené potraviny

Předně je důležité vědět, že všechny potraviny by měly být co nejčerstvější a co nejméně zralé. A co tedy jíst? Obecně zeleninu, hrušky, banány, bílé hrozno bez pecek, žlutý meloun, rýži a bezvaječné těstoviny, ovesné vločky, brambory, čerstvé mléko, čerstvý sýr typu Cottage, neochucený jogurt z plnotučného mléka, maso – čisté, čerstvé, libové, bez šlach, nemleté, nebalené vakuově, ideálně bílé ryby, vždy ale co nejčerstvější… Pít můžete vodu, nechucenou minerálku, zelený či mátový čaj, kávu (díky bohu!).

Hlavně čerstvé!

Rizikové potraviny

Lilek, špenát, houby, jakékoli přezrálé ovoce, konkrétně potom jahody, červený rybíz, angrešt, maliny, ostružiny, brusinky, pomeranče, mandarinky, grep, limetka, pomelo, tangerinka, ananas, červené hrozno, kiwi, kokos, třešně, višně, meruňky, nektarinky, broskve, švestky, blumy, mirabelky, špendlíky, papája, fíky, datle, avokádo, větší množství vodního melounu, sušené či kandované ovoce. Ideálně se vyhněte i komerčně vyrobenému pečivu s kvasnicovým extraktem. Všechny hotové mléčné výrobky, ochucené jogurty, zrající sýry, tavené sýry, tofu, kozí sýr, feta, sójové mléko… Zapomeňte na všechny uzeniny, ořechy, marmelády, kompoty a čokoládu včetně všech dalších sladkostí. A ideálně samozřejmě bez alkoholu (především bez červeného vína, piva a bublinek, oooch!)

Na to teď zapomeňte!

Krutý, co? Ale víte co vám povím? Já do toho jdu! Jdu si hodit měsíční očistnou kúru a uvidíme, jak se budu po 4 týdnech cítit. A že jsem kámoš, tak vám dám vědět, jak se mi dařilo, co pro mě bylo nejtěžší a jaké byly výsledky. 


Foto: Photl.com

Podobné články