Pravda a lež o Actimelu

Každý jistě zná velmi propracované reklamy na Actimel, ale je opravdu úměrná cena vs. kvalita vs. účinky?

Nechal jsem se trochu inspirovat reklamní kampaní, která právě probíhá v několika office centrech v Praze. Akce spočívá v tom, že k vám doručí chladící box, který každý den plní výrobkem Actimel od firmy Danone. Také jste podezřívaví, když vám někdo něco nabízí zdarma? Bingo! Po kontrole jsem si všiml brzkého data spotřeby. Vcelku chytrý tah. Zboží, které už nelze prodat, nabídneme jako ochutnávku, uděláme si reklamu a třeba získáme nového zákazníka. Nic proti. Důvěru nahlodává i to, že když je něco tak moc zdravé, jak se tvrdí, tak proč to potřebuje takové množství reklamních kampaní?

Pokud si nyní marně snažíte vybavit nějakou reklamu na Actimel, doporučuji zhlédnout následující videa.

Po zhlédnutí reklam získáte pocit, že vás Actimel ochrání před chřipkou a nachlazením a nakopne váš imunitní systém. Tvrzení v reklamách jsou ověnčená slovy „může“, „až“ nebo „pomůže“. Nikdy se nezapomíná na ochranou „auru“ a obrázek spokojené rodiny.

Někdy se dokonce výrobek prezentuje jako souboj dobra se zlem.

Za podobná tvrzení musí ve Spojených státech firma zaplatit pokutu 400 miliónů korun. Ve svých reklamách na jogurty Activia (ty jsou k dostání i v ČR) a nápoje DanActive (obdoba českého Actimelu) firma tvrdila, že mléčné kultury, které se ve výrobcích vyskytují, pomáhají předcházet chřipce a nachlazení a zmírňují zažívací potíže. Podle Federální vyšetřovací komise (FTC) však společnost pro tato tvrzení neposkytla dostatečné důkazy. Danone také musí upřesnit, jaké množství Activie zmírňuje zažívací potíže. Pro citelný účinek totiž bude muset zkonzumovat alespoň tři Activie denně.

Nestačilo? Zdaleka to není všechno

L. casei Imunitass (Defensis) – živé bakteriální kultury, které podle reklamy obsahuje výhradně Actimel. Jistě, když si tento název vymyslela sama společnost Danone a je jejím výhradní a jediným vlastníkem, jak by se tyto kultury mohly objevit jinde? Další reklamní blaf je na světě. L. casei Imunitass (Defensis), celým názvem Lactobacillus casei Imunitass (Defensis) je obchodní název společnosti Danone a ve skutečnosti je to jen Lactobacillus casei, druh bakterie, který spadá pod bakterie mléčného kvašení, které naleznete přirozeně i v jiných výrobcích, než je Actimel, a udělají pro vás stejnou službu.

Složení

Není nijak zázračné pro velký obsah cukru (asi dvě a půl lžičky cukru, což je na takovou malou lahvičku vcelku dost). V ochucených verzích je ovocná složka 5 %, což je opravdu málo a dá se říct, že to ovoce nevidělo ani z vlaku. Také to znamená co? Správně. Umělá barviva a aromata.

Pár slov na závěr

Nemyslím, že by Actimel byl vyloženě špatná věc, ale ani naopak. Zásadní je rozhodně fakt, že přemrštěná cena neodpovídá kvalitě produktu. Vypíchnout bych především chtěl marketingové oddělení společnosti, protože vymyslet si svoji vlastní bakterii, nasadit tuto cenovou politiku a úspěšně prodávat, si zaslouží palec nahoru.

 

Co si o Actimelu myslíte vy? Napište nám to na Facebook!

 

Foto: Václav Jirda, StudentPoint

Video: YouTube.com

Podobné články