Řekli mi, že stážisty nechávají „koupat“. Dianina marketingová stáž

I když titulek může znít děsivě, realitou byl pravý opak. Marketingová stáž, na kterou Dianu vzali, jí dala mnohé – od zkušeností až po setrvání ve firmě. A že ji v tom nechali občas vykoupat? Jak lépe se věci naučit, než je dělat sám, a pomocnou ruku dostat jen občas.

Diana strávila na marektingové stáži tři měsíce. Co si z ní odnesla, jak probíhal pohovor a co by poradila dalším zájemcům?

Co studuješ za VŠ a jaký obor?

V září nastupuji na magisterské studium na VŠE, konkrétně na Fakultu podnikohospodářskou, obor Management. Hlásím se na vedlejší specializaci Marketing, tak snad mi to vyjde!

Proč zrovna marketing?

V prvním semestru na bakaláři je člověk doslova zahlcený čísly, grafy a vzorci. Přestože jsem s matematikou ,,kamarádka“, vždy jsem tíhla k něčemu kreativnímu. V marketingu se spojuje ekonomie, psychologie, sociologie…

Musíš naslouchat lidem. Pochopit jejich myšlení a chování, odhalit jejich touhy a přání. Marketing dělá svět barevnější. A právě to je jedna z věcí, která se mi na něm líbí.

Každý se potká s něčím jiným

Jak moc je podle tebe marketing v dnešní době důležitý?

Podle mého názoru dnes hraje klíčovou roli. Trh je nasycený, a je těžké přijít s něčím novým. Ještě těžšíje někoho přesvědčit, že je to něco, bez čeho nemůže být.

Pokud jste začali podnikat po revoluci, uspěli jste prakticky s čímkoliv. Teď uspějete, pokud své myšlenky a nápady dokážete prodat. A přesně o to v marketingu jde.

Kde jsi marketingovou stáž hledala?

Stáž jsem hledala přes internet. Spíše jsem se ale dívala na weby a sociální sítě konkrétních firem, než na pracovní portály.

Co vše bylo potřeba jsi musela podstoupit?

Každá firma má výběr stážistů nastavený jinak. Mohou vás čekat testy, pohovory, případové studie a mnoho dalšího.

Backstage z natáčení Novinek z onlajnu. Vpravo Jarda Vidim, majitel agentury. Foto: Diana

Já jsem  absolvovala ústní pohovor, test a také vypracování úkolu. Myslím si ale, že výběr je hodně individuální záležitostí, a proto se každý uchazeč může potkat s něčím trochu jiným.

V čem byl pohovor do eVisions jiný, než ostatní, které jsi absolvovala?

Největší odlišnost byla nejen v délce pohovoru, ale i v samotném obsahu. Většina pohovorů, které jsem absolvovala, trvala cca půl hodiny.

Pohovor do eVisions trval něco přes hodinu a měl daleko uvolněnější atmosféru. Na pohovoru šlo daleko více o mě a mojí osobnost.

Jako pečení koláče

Marketing je i hodně o kreativitě, vyžadovala po tobě už při pohovoru?

Určitě a naopak na odborné otázky se dostalo jen okrajově. Je třeba ale vyzdvihnout, že šlo o pohovor na stáž.

Na ni se hlásíte právě, abyste odbornost a zkušenosti získali. Museli jste ale přesvědčit, že zrovna vy se na toto místo hodíte a to opravdu nebylo snadné.

Je to tvá jediná zkušenost v oblasti marketingu?

Nějaké zkušenosti s marketingem jsem měla ještě před nástupem na stáž. Hodně mě obohatila například práce v marketingovém oddělení v jednom e-shopu nebo tvorba content marketingu fitness portálu.

Jak moc se lišily tvé teoretické znalosti od reality?

Teorie a praxe jsou dvě odlišné věci, ale jedno bez druhého nefunguje. Můžete mít načtené stovky knížek, ale praxi to nenahradí. Na druhou stranu, když znáte teorii, tak je praxe o něco snazší.

Je to jako, když pečete koláč. Můžete znát stovky receptů, ale ty nejlepší stejně upečete až po těch desítkách připálených.

Mě knihy o marketingu i přednášky marketingových předmětů hrozně bavily a baví. Byla jsem proto nadšená, když jsem dostala možnost stát se součástí marketingové agentury. Hodně mi ale pomohlo, že jsem měla už nějaké pracovní zkušeností před stáží. Teorie je pořád teorie a praxe zase praxe…

„Koupačka“

Občas se stane, že se stážisty firmy nezacházejí nejlépe. Jaká je tvá zkušenost?

Už na pohovoru mi bylo mírně sděleno, že stážisty nechávají ,,koupat“. Občas podají ruku, občas ne.

To je ale nejlepší škola a já jsem ani na chvíli neměla pocit méněcennosti. Všichni se ke mně od první chvíle chovali hrozně hezky a se vším mi kdykoliv ochotně pomohli.

Jak dlouho tvá stáž trvala?

Jednalo se o tříměsíční stáž.

Dostala jsi i nabídku pracovního poměru?

V eVisions zůstávám i po oné tříměsíční lhůtě.

Nebát se

Čeho si v rámci stáže ceníš nejvíce?

Především si cením té možnosti stát se součástí našeho týmu, protože získat stáž opravdu nebylo snadné.

Foto: Diana

Jsem ráda za každý den v práci, který mě vždy nějakým způsobem obohatí, ať po pracovní nebo osobní stránce.

Co považuješ za největší přínos?
Největším přínosem jsou určitě nabité praktické zkušenosti. O tom, jak moc mě stáž obohatila, jsem se rozepsala na svém blogu.

Mimo získání praxe jsem měla možnost poznat spoustu skvělých a inspirativních lidí, účastnit se školeních, vyzkoušet si natáčení našeho seriálu Novinky z onlajnu a v neposlední řadě zažít spoustu skvělých teambuildingů!

Co bys doporučila studentům, kteří se stáže v marketingu bojí?

Vzkázala bych, že není třeba se ničeho bát! Však znáte ten citát: Nedovolte, aby vás strach z prohry vyřadil ze hry!

Podobné články