Všechny máme rády nakupování oblečení. Vybíráme si z různých střihů a barev, zkoušíme, nadšeně platíme a doma ihned oblékáme. Pojďme se ale na všechno podívat z druhé strany, tedy očima těch, co nám při nakupování pomáhají najít skvěle padnoucí velikost kalhot, slušivý doplněk či elegantní šaty na kamarádčinu svatbu.
Dobrý den, dobrý den, dobrý den…
Jako prodavačka v obchodě s módou musíte kromě čistého oblečení a upraveného účesu nosit ještě jednu věc – úsměv. A to neustále. Zákazníky nezajímá, že máte trable s přítelem, je jim jedno, že se vám nepodařila zkouška, zkrátka chtějí vidět usmívající se personál, který je navíc i mile pozdraví. A co vám zákazníci poskytnou na oplátku za toto slušné a příjemné vystupování? Inu, nic. Většina lidí není schopná pozdrav opětovat, o nějakém úsměvu nemluvě.
Ono to spadlo na zem? No a?
V boji o skvělé tričko, které je na stojanu poslední, se stane, že v zápalu shodíte další kousek na zem. To je normální. Řešením takové situace ale není to, že se zatváříte nenápadně a zamíříte do jiného oddělení. Možná si říkáte, že ty prodavačky jsou tam přece od toho, aby to po vás zvedly a znovu pověsily na ramínko, jenže co když takovou věc udělá každý druhý zákazník? To nad tím personál obchodu stráví třeba dobrých deset minut, protože pod stojanem leží krásně nepřehledná hromada. Pokud je navíc spadnuvší věc světlé barvy, na devadesát procent se na zemi ušpiní.
Vždyť v kabince mě nikdo nevidí…
…tak proč bych se k oblečení chovala slušně? Někdy mívám pocit, že to, co si v kabinách zkouší oblečení, nejsou lidé, ale nějací zástupci říše zvířat. Pokud zákazníci vracejí kalhoty naruby, tričko natržené a blůzku špinavou od make-upu, vězte, že je to ta lepší varianta. Alespoň to vracejí. V horším případě totiž všechny věci nechají na jedné hromadě v kabině, šlapou po nich a neobtěžují se je vrátit na odkládací stůl. Opět si možná řeknete, že je to práce prodavaček, ale ve špičkách bývá v obchodě takový zmatek, že není v jejich silách kabinky po každé návštěvě zákazníka vyprázdnit. Proto vás prosím, nechte vše naruby, bez ramínek, ale ne na zemi. Ten odkládací stůl tam z nějakého důvodu je, že.
Hledat odpadkový koš? Moc zdlouhavé.
Čím kromě naštvaného obličeje a nevhodného chování k oblečení mohou zákazníci zhoršit práci prodavačům? Přece odpadky! Když už jsem v té kabině, tak si tu kromě svetru odložím i obal od svačiny, protože ven je to daleko. A ten kelímek od Mc Donald´s už také nepotřebuji, nechám jim ho tam. On ho někdo odnese. Věřte nebo ne, takto skutečně může někdo smýšlet, a tak není výjimkou, že oblečení skončí špinavé či mokré, protože se tekutina z kelímku odloženého na zemi vylije.
Přátelé, my jsme tu pro vás. Nemáme problém s tím, když potřebujete najít jinou velikost džínů, přinést ze skladu šaty, které zrovna nejsou na obchodě či zarezervovat vám ty krásné boty. Ale učit vás slušnému chování, to skutečně není naše práce.
A jak se v obchodech chováte vy, milí čtenáři? Máte sami nějaké špatné zkušenosti s nakupováním? Sdělte nám to pod článkem nebo na facebooku!
Foto: sxc.hu